16.6.05

Flight of the eagle

(μιλάμε για πολύ βαρύ eagle όμως) Καμιά φορά συμβαίνουν πράγματα και κάποιες φορές -σαφώς λιγότερες- κάποια απ' αυτά τα ζω - ή δεν τα ζω. Στο διαβατήριό μου, υπάρχει η σφραγίδα υποδοχής της αυτοκρατορίας, στις 10 Σεπτεμβρίου 2000, ένα χρόνο και μια ημέρα πριν την 11η. Είχα μείνει 3-4 μέρες στο Μανχάταν και έμενα σε ένα από τα πολλά Marriott του νησιου, πολύ κοντά στους Δίδυμους Πύργους. Μόλις ένα χρόνο πριν και, μάλιστα, με τη σφραγίδα πάνω στη βίζα. Προχθές ήταν μια άλλη ιστορία. Δεν είμαι τρελός με τα αεροπλάνα, κάθε άλλο, αλλά με το Airbus A380, πώς να σου το πω, μου φαίνεται πως είναι κάτι περισσότερο από ένα αεροπλάνο, χωρίς διάθεση υπερβολής είναι η Ευρώπη που θέλω. Η συναρμολόγησή του γίνεται στη νότια Γαλλία, στην Τουλούζη, με τα τμήματά του να έρχονται (εκτός της Γαλλίας) από τρεις χώρες - Βρετανία, Γερμανία, Ισπανία. Σύνολο, τέσσερις χώρες που σκυλοφαγώθηκαν ουκ ολίγες φορές τα τελευταία (αν πω 400, είμαι εντάξει;) χρόνια. Αλλα κομμάτια φτάνουν με φορτηγίδες, άλλα με ένα ειδικά διαμορφωμένο cargo αεροπλάνο της Airbus που λόγω μούτρου ονομάζεται Belunga (από το ψάρι, όχι το χαβιάρι). Είχα τη χαρά και την τύχη να δω πολλά απ' αυτά τα κομμάτια στο εργοστάσιο της Airbus - όλα μαζί θα αποτελούσαν ένα αεροσκάφος με χωρητικότητα γύρω στα 550 επιβάτες (πάει και περισσότερο αν το θέλεις) και ακτίνα δράσης 15.000 χιλιόμετρα. Αλλο όμως να βλέπεις τις τουρμπίνες πάνω σε ξύλινες βάσεις και άλλο στη δράση. Την Τρίτη στο παλιό αεροδρόμιο του Παρισιου, στο Le Bourget, το Α380 κουνήθηκε βαριεστημένα στο διάδρομο, από τον οποίο 2-3 λεπτά νωρίτερα είχε απογειωθεί το Α340 το ισοδύναμο του 747 (οι φίλοι το λένε το τελευταίο και Jumbo). Σηκώθηκε, έκανε μερικούς κύκλους σε χαμηλό ύψος, εντυπωσίασε με τη φινέτσα του (έτσι άκουσα τους επαγγελματίες της πιάτσας να σχολιάζουν αργότερα) και το χαμηλό του θόρυβο και κατέβηκε περνώντας από μπροστά μου. Προσπαθώ να κάνω convert το σχετικό βίντεο, αν τα καταφέρω θα σου το δείξω. Πράγματι οι παραδόσεις του Α380 θα καθυστερήσουν 6 μήνες λόγω κάποιου τεχνικού προβλήματος που αδυνατούσα να κατανοήσω όταν μου το περιέγραφαν. Ομως πέρα απ' αυτό το Α380 είναι η εικόνα μιας Ευρώπης διαφορετικής από εκείνης που περιγράφουν γραφειοκρατικές οδηγίες και αποστειρωμένα "Ευρωσυντάγματα" - είναι η καινοτομία, η χαρά της δημιουργίας, ίσως και των επιδοτήσεων που πιάνουν τόπο,πάνω απ' όλα όμως η ομορφιά της σκέψης στην πράξη... Αυτό το αεροπλάνο κρύβει το θράσος που χρειάζεται για να σταθείς απέναντι στα "μα αυτό δεν γίνεται" και γι' αυτό, όσο ίσως βλάσφημο αν σου ακούγεται, μου φαίνεται σημαντικότερο από το υπερηχητικό Concorde...

Δεν υπάρχουν σχόλια: