27.6.05

Κίρρωση πετρελαίου

(η ανάγκη είναι η μητέρα της καινοτομίας, ΟΚ, ο πατέρας ποιος είναι;) Θα τα ξέρεις, αλλά για κάθε περίπτωση: Ολοένα ψηλότερα το πετρέλαιο, και μια πιο ευρωκενρική άποψη στο Bloomberg. Κάτι πάει να ψελίσει η Ελλάδα στην Ε.Ε, αλλά η πρόταση για μείωση του ειδικού φόρου μοιάζει σαν να πας να σκοτώσεις ελέφαντα με βρισιές για τη φαμίλια του. Στη Βραζιλία, πάλι, το 'χαν δει το όνειρο από τη μεγάλη κρίση του 1973... Μιας και η χώρα παράγει τόννους ζαχαροκάλαμων σκέφτηκαν να επενδύσουν στη σχεδίαση και κατασκευή κινητήρων που θα κινούνται με αιθανόλη (αλκοόλ βρε) που -αν τυχόν δεν το 'ξερες- δημιουργείται από τη διάσπαση της ζάχαρης, μη με ρωτάς για τη διαδικασία δεν είμαι χημικός. Στην αρχή τα πράγματα ήταν σχετικώς δύσκολα, σταδιακά ξεπέρασαν τις παιδικές ασθένειες και το 2003 το 25% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα χρησιμοποιεί καύσιμο αιθανόλης. Μαγαζιά όπως η Volkswagen, η Ford, η General Motors και η Fiat προωθούν στην τοπική αγορά αυτοκίνητα που καίνε είτε βενζίνη είτε αιθανόλη είτε και τα δύο. Οι Βραζιλιάνοι έχουν ξαμολυθεί στη Ν. Αμερική και προσπαθούν να πείσουν τους γείτονές τους για τα καλά της υπόθεσης αλλά δεν περιορίστηκαν εκεί, πέρασαν και από την άλλη πλευρά της Διώρυγας του Παναμά και έφτασε η χάρη τους ως τον Καναδά. Οι σύντροφοι, που τελικά δεν ξέρουν μόνο καλή μπάλα και σάμπα, δεν περιορίστηκαν στους δρόμους. Η Embraer (σκέψου την σαν τη βραζιλιάνικη ΕΑΒ, με τη διαφορά ότι φτιάχνει και αεροπλάνα, το δικό μας το πρωθυπουργικό ή προεδρικό αυτηνής είναι) κατασκεύασε ένα μικρό ψεκαστικό που δεν θέλει κηροζίνη, με αιθανόλη βολεύεται - όχι, δεν ξέρω αν του βάζουν μαργαρίτες, μοχίτα ή καϊπιρίνιες. Ο κινητήρας, σου λένε τώρα οι ειδικοί, είναι 5% ισχυρότερος από τους συμβατικούς της κηροζίνης... Θέλεις περισσότερα πράγματα; Πάρε πέντε λεπτάκια και δες εδώ, εδώ, εδώ, εδώ και, τέλος, ένα αναλυτικό άρθρο στο Wikipedia. Αντε, γιατί μπόλικη ομφαλοσκόπηση έπεσε τελευταία...

Δεν υπάρχουν σχόλια: