28.5.05

Είναι αριστερός ο Πιανίστας του Κεντ;

(είναι όλα πολιτική;) Για τον Πιανίστα του Κεντ δεν έχει υπάρξει κάποια σημαντική εξέλιξη στην υπόθεσή του. Ο νεαρός εξακολουθεί να επικοινωνεί με το περιβάλλον μόνον όταν παίζει πιάνο, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους "φυσιολογικούς" να καταναλώνουν μελάνι και bits αναφερόμενοι στην "περίπτωσή του". Για τον Ολλανδό Hans Steketee του Open Democracy ο Πιανίστας του Κεντ αγγίζει μια πολιτική πτυχή σε ένα πρόβλημα που τελευταία ταλανίζει τους Βρετανούς - το θέμα των ταυτοτήτων που δεν έχει καμία σχέση με το δικό μας προ ετών χριστοδουλικό ανένδοτο. Γράφει: "... Ο Πιανίστας μπορεί να είναι ένας φαρσέρ ή πραγματικά να πάσχει από αμνησία. Εχει όμως ταυτότητα: αντιπροσωπεύει τη φυγή από το σύστημα... Αντιπροσωπεύει την ελευθερία, μέχρι τη στιγμή τουλάχιστον που κάποιος θα τον αναγνωρίσει ή θα αρχίσει να μιλά..." Μπαίνω στο τριπάκι. Ο Πιανίστας του Κεντ αντιπροσωπεύει με τον τρόπο του, νομίζω, μια αριστερή προσέγγιση. Λένε πως σήμερα τα αγαθά, οι επιχειρήσεις και οι άνθρωποι (λιγότερο οι τελευταίοι) κινούνται χωρίς περιορισμούς , πως η ροή της πληροφορίας είναι ανεξέλεγκτη και πως πρέπει να κινηθούμε με ακόμη μεγαλύτερο ενθουσιασμό προς αυτό το πλαίσιο που θα λύσει κάθε μας πρόβλημα. Ερχεται λοιπόν ένας τύπος από το πουθενά και αποδεικνύει πως αυτό το σύστημα έχει βαριές ελλείψεις. Εχουν περάσει περισσότερες από δέκα ημέρες, η φωτογραφία και η ιστορία του έχουν κάνει κάμποσες φορές το γύρο του κόσμου σε όλα τα (συμβατικά ή ηλεκτρονικά) μέσα ενημέρωσης/επικοινωνίας, αλλά το αποτέλεσμα είναι μηδέν στο πηλίκο. Η σκούπα της παγκοσμιοποιημένης ροής πληροφορίας βολοδέρνει τον πλανήτη και δεν έχει καταφέρει να εντοπίσει το ψήγμα που μας ενδιαφέρει. Γιατί αυτός ο μηχανισμός, που εύκολα μπορεί να σου πει πόσοι είναι οι συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας στο Ουζμπεκιστάν (αν το ζορίσεις μπορεί να σου δώσει ονοματεπώνυμα και διευθύνσεις), ποια είναι η διαχρονική εξέλιξη του ΑΕΠ του Περού, ποια ήταν το 1996 η παραγωγή σίκαλης στη ΝΑ Ρωσία και ποιο είναι το καλύτερο καφέ στο Πόρτλαντ δεν μπορεί να βρει την ταυτότητα του Πιανίστα; Νομίζω πως συμβαίνει διότι το σύστημα έβαλε στο κέντρο του τους αριθμούς, χωρίς αριθμούς δεν μπορεί να λειτουργήσει και ο Πιανίστας δεν κουβαλάει επάνω του αριθμούς διαβατηρίου ή ταυτότητας - δεν έχει μια ΙΡ ή έστω μια ΜΑC διεύθυνση. Είναι όμως ένας άνθρωπος που χάρη σε αυτή την έλλειψη μπορεί να σταθεί οπουδήποτε στον κόσμο, δεν περιορίζεται από εμπάργκο ή άλλες διακρατικές προστριβές είναι ένας πραγματικός πολίτης του κόσμου (παγκοσμιοποιημένος λοιπόν) αλλά δεν είναι ταξινομημένος. Και αυτό, νομίζω (πάντα), τον φέρνει απέναντι από τους (νεοφιλελεύθερους ή μη) καθεστωτικούς μηχανισμούς που τον κοιτούν αμήχανα μην ξέροντας πώς να τον αντιμετωπίσουν. Εχουν λυσσάξει οι κρατικές υπηρεσίες να του δώσουν ένα όνομα και στο τέλος μπορεί να του δώσουν ένα ψεύτικο, τους χαλάει σήμερα το στόρι - είναι σαν το πετραδάκι ανάμεσα στις φακές. Εν γνώσει ή εν αγνοία του ο Πιανίστας έχει δέσει κόμπο το σύστημα θυμίζοντας πως το μέτρο δεν είναι αριθμός μα άνθρωπος, αλλά το σύστημα δεν αναγνωρίζει ανθρώπους...

3 σχόλια:

libertarian είπε...

"Identity cards are a cost without any benefit. At "up to £77 each, plus that extra £60 a head to implement the scheme" they are not likely to come cheap, either. America, even after September 11th, does not have identity cards. Australia dropped them in 1987 after widespread protest. Does the government not realise that the scheme will just mean more taxpayers' money going down the drain?."

Αυτά από το "νεοφιλελεύθερο" Adam Smith Institute. Εκεί υπάρχει debate για το αν θα πρέπει να υπάρχουν καν ταυτότητες και εμείς τσακωνόμασταν για το αν θα πρέπει το Κράτος να γνωρίζει σε ποιόν θεό πιστεύουμε.

Οι Κρατικιστές και οι εθνικιστές έχουν μάλλον το πρόβλημα.

==
You advocate open borders and free immigration. That sounds fine, but it will never work.

What do you mean, "work"? On averagre one individual dies every day round the frontier of the EU in a desperate attempt to get here. Does that work? That's the practical result when governments decide who is and who isn't needy enough to get into the EU. That puts refugees into the hands of unscrupulous refugee smugglers, the sort of people for example who shut them inside hot, air-tight lorries or dump them overboard at sea so as not to get caught. The big question is whether business and welfare systems will be able to keep going if we don't step up immigration. The UNFPA estimates that the EU will need 13.5 million immigrants a year to keep the ratio between the working and the retired populations constant for the next 50 years. Immigrants aren't a burden, they're an asset, and even refugees put more into the national treasury in the course of a lifetime than they get out of it. If large numbers of migrants become permanently dependent on handouts, that's merely an argument for seriously reforming our social security systems and our labour market regulations. But that isn't the main argument. The main argument is that being allowed to migrate, even if there is a national boundary in the way, is in fact a human right. The western world moralised, and rightly so, about the communists forbidding their citizens to leave their native country. But now that they are allowed to do so, we are forbidding them to enter our countries.
johan Norberg - In Defence of Global Capitalism

libertarian είπε...

Κοινώς δεν χρειάζεται να είμαστε ένας αριθμός καταχωριμένος σε έγγραφα του Κράτους για να υπάρχουμε. Φοβάμαι ότι θα χρησιμοποιήσουν την περίπτωση του πιανίστα του Κεντ για να επιβάλουν τις ταυτότητες στην Αγγλία.

NickTheCreek είπε...

libertarian, προφανώς η ύπαρξή μας δεν εξαρτάται από κρατικά έγγραφα. Σημειώνω όμως ότι με την απουσία των τελευταίων το σύστημα που έχει σχεδόν θεοποιηθεί την τελευταία δεκαετία σκαλώνει (και αυτό μου αρέσει).