1.4.05

Eνα τραγούδι για καλό μήνα (II)

(να 'ταν μόνο ένα) Ελα, μη φοβηθείς τα ψέματα που θα σου πουν σήμερα φορώντας το πλαστικό χαμόγελο, αν θες σώνει και καλά να φοβηθείς υπάρχουν πάντα διαθέσιμες οι μισές αλήθειες. Πάντως ο Απρίλιος δεν σου φταίει σε τίποτα, αλλά μου φαίνεται πως από τους παλιούς καιρούς τον έχουμε πάρει από φόβο αυτόν το μήνα. Θες ότι είναι στη μέση της άνοιξης, θες ότι είναι μακριά από τη θαλπωρή που μπορεί να κουβαλάει ο χειμώνας ή τη ζέστη του καλοκαιριού, δεν ξέρω... Εψαχνα τα τραγούδια, να σου δώσω κάτι για να αρχίσει η μέρα σου μαζί και ο μήνας σου, λίγο πριν στρέψεις το βλέμμα σου στο γραφείο, στο σχεδιαστήριο, στον καθηγητή, στην οθόνη με το software που σε μπερδεύει γιατί κάποιος μπερδεμένος θα το 'γραψε... Δεν ήξερα τι να διαλέξω, δεν ήθελα κάτι προβλέψιμο σαν τον Απρίλη του Μίκη Θεοδωράκη ή τον άλλο τον ψεύτη των Κατσιμιχαίων. Η εύκολη λύση θα ήταν να ξαναζητούσα τη βοήθεια των Ελεύθερων Πολιορκημένων, μπα όχι. Ένα μικρό μπουκέτο από πασχαλιές ίσως θα ήταν πιο εύκολο αλλά δεν ήθελα να κόψω τα λουλούδια, άστα καλύτερα εκεί που ρίζωσαν να πουν το δικό τους παραμύθι και όποιος ακούσει τυχερός θα είναι. Μάλλον είναι δύσκολο ίσως και άδικο να μεταφράζεις στίχους από άλλη γλώσσα, κάτι χάνεται στην πορεία, μάλλον επειδή δεν είμαι επαγγελματίας μεταφραστής, αλλά από την άλλη η πρόκληση ήταν δυνατή:
Ποτέ δεν ήξερα πως η καρδιά μου μπορούσε να τραγουδήσει Ποτέ δεν μου’ λειψε μια ζεστή αγκαλιά Μέχρι τον Απρίλιο στο Παρίσι… (April in Paris, Ella Fitzgerald) Kαι το μόνο που μας μένει Είναι ιστορία χτισμένη στη σκόνη Ιδρωνα στα λόγια των ποιητών (April 10th, Garbage) Καμιά φορά χιονίζει τον Απρίλιο Καμιά φορά νιώθω τόσο άσχημα, τόσο άσχημα Καμιά φορά εύχομαι η ζωή να μην τελείωνε Αλλά όλα τα καλά, λένε, δεν κρατάνε Και η αγάπη, δεν είναι αγάπη παρά μόνο όταν έχει φύγει (Sometimes it snows in April, Prince) Η πόρτα είναι τώρα ανοιχτή Πρέπει να φύγω Το φεγγάρι είναι πιο λαμπρό Από πριν (In April, Wonderwall) Τον Απρίλιο θα έρθει Όταν οι χείμαρροι θα είναι γεμάτοι και φουσκωμένοι από τη βροχή Το Μάιο θα μείνει Θα ξεκουράζεται πάλι στην αγκαλιά μου (April come she will, Simon & Garfunkel) O Απρίλιος είναι σκληρός καιρός Ακόμη και αν ο ήλιος λάμπει Πέφτει ακόμα η βροχή του Απρίλη (April, Deep Purple)
Καλό δρόμο, ένα απριλιάτικο μυρωδάτο χαμόγελο μπορεί να σε περιμένει στη στροφή... |update| ακόμη και με το ξεροβόρι σε σόλο...

1 σχόλιο:

Areth είπε...

Εμένα πάντως σήμερα πρωί πρωί ο μικρός Γιαννάκης μου 'κοψε και μου φερε μια παπαρουνίτσα.