23.3.05

Εδώ ο άγιος, εκεί ο άγιος...

(τεμπέλη μυαλό, διαόλου συνεργείο) Μεσημέρι στο μετρό στο Σύνταγμα, μια κυρία γύρω στα 50 κοιτάζει τις ταμπέλες. Κάνει να πάει προς τη μία πλευρά, διστάζει, γυρίζει από την άλλη μεριά, το μετανιώνει πάλι, επιστρέφει προς την προηγούμενη κατεύθυνση, όλα αυτά στα δύο μέτρα μπροστά μου - Σας παρακαλώ κύριε από πού θα πάω για το Περιστέρι; Δεν θα σου σχολιάσω ότι μου απευθύνει ερώτηση στον πληθυντικό, δεν μπορώ να τον συνηθίσω τον άτιμο με τίποτα. Το χειρότερό μου είναι αν με ρωτήσει –αραιά και που- κανένα εικοσάχρονο στο δρόμο "μου λέτε σας παρακαλώ…", άστα να πάνε. Επίσης, καημό το έχω μια φορά να μου ζητήσει οδηγίες χαριτωμένη πιτσιρίκα… Θα μου πεις τώρα πως δεν το ΄ξερες να μου στέλνεις μοντέλες να με ρωτούν πώς θα πάνε στο Περιστέρι ή στην Τούρμιζα, έχεις ένα δίκιο εδώ που τα λέμε… - Από εκεί που λέει για Αγιο, ε, ..., ε, Αντώνιο και θα κατεβείτε στο τέρμα. Προς τι τα αποσιωπητικά; Κόλλησα, μπέρδεψα τους αγίους και αν το καλοσκεφτείς σε τρεις γραμμές (δύο μετρό και μία του ηλεκτρικού) έχουμε στριμώξει αρκετούς. Πρόσεξε: Στις άκρες της μίας γραμμής του μετρό από τη μία ο Αγιος Αντώνης στο Περιστέρι, απ' την άλλη ο Αγιος Δημήτρης στη Δάφνη. Αυτός ο τελευταίος έχει και σαν σε αστερίσκο το όνομα του Αλέκου Παναγούλη, αλλά αν ζητήσεις από κάποιον να σου πει πώς θα πας στον Παναγούλη θα σε κοιτάξει σαν να τον ρώτησες αν έφτιαξε λαχανοντολμάδες σήμερα. Ξεφτίλα, δεν λες τίποτα... Στην άλλη γραμμή του μετρό για την ώρα έχουμε Ευαγγελισμό, από το ομώνυμο νοσοκομείο. Να μην ξεχάσω να σου θυμίσω ότι συναντά τον ηλεκτρικό στο Μοναστηράκι, που όσο να ‘ναι έχει και αυτό την ιερότητά του. Ασε δε που σε 2-3 χρόνια θα ανοίξει και η Αγία Παρασκευή... Στον ηλεκτρικό, τώρα, σου έχω κοντά κοντά κιόλας τον Αγιο Νικόλαο και τον Αγιο Ελευθέριο και άντε να μην μπερδευτείς. Να μη σου πω καλύτερα τι γίνεται στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Από τις 350 γραμμές που υπάρχουν συνολικά (ναι, τις μέτρησα, όχι δεν μου ήρθε το νούμερο με επιφοίτηση) στις 62 γίνεται αναφορά σε άγιο, αγία ή αγίους, χοντρικά 1 στις 3 γραμμές. Δηλαδή το 33% των γραμμών εξυπηρετεί εκκλησίες - όχι δεν έχουν βάλει λεωφορείο για τη Μονή Πετράκη.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα στατιστική. Αν την είχε ο Ιερόδουλος πριν γράψει το Μανιφέστο της Κυριακής της Ορθοδοξίας μπορεί και να την χρησιμοποιούσε..

Υ.Γ.1 Για μονή Πετράκη εξυπηρετούν τα δύο μικρά που περνάνε από την πλατεία Κολωνακίου (δε θυμάμαι νούμερα..) ;)

Υ.Γ.2 Έγώ με τον ενικό-πληθυντικό έχω την εξής διαστροφή. Αν μου απευθύνεται ενήλικος προτιμώ πληθυντικό, από ανηλίκους προτιμώ ενικό. Βγάζει νόημα;

NickTheCreek είπε...

Τα σκέφτομαι με καθυστέρηση και χάνω μπίζνες...
Στο ΥΓ1: Δίκιο έχεις, αλλά δεν υπάρχει γραμμή που να έχει στο όνομά της τη Μονή. Χμ, διόλου σαφές το post σε αυτό το σημείο...
Στο ΥΓ2: Καμιά φορά με ενηλίκους έχω μια διάθεση να χρησιμοποιήσω την προσφώνηση "Μάστ'ρα!" (από το μάστορα είναι τούτο), σε βοηθάει καθόλου;